środa, 6 kwietnia 2016

Klopsiki z białej kiełbasy

Jakiś czas temu w telewizji widziałam przepis na klopsiki z białej kiełbas. A co mi szkodzi wypróbować. Kupiłam 6 pętek białej surowej kiełbasy i zabrałam się do pracy.
Efekt wizualny jak na zdjęciu, efekt smakowy - REWELKA.


Powstały dwie wersje - pierwsza to prosto z patelni jeszcze na gorąco, a druga - to klopsiki w zalewie octowej
Składniki na klopsiki:
- 6 pętek białej surowej kiełbasy
- 1 całe jajko
- 1 mała cebula
- koperek
- 2-3 łyżki tartej bułki

Kiełbasę wyjąć z flaka, połączyć z jajkiem, cebulką drobno pokrojoną, koperkiem i tarta bułką. Dobrze wyrobić na jednolita masę. Formować małe klopsiki, obtoczyć w tartej bułce. Smażyć na smalcu. Smakują rewelacyjnie na gorąco.

Przepis na zalewę octową mam od mojej may.
Składniki na zalewę 
- 3 szklanki wody
- 1 duża cebula pokrojona w księżyce
- 2 liście laurowe
- 5 ziarek ziela angielskiego
- szczypta soli
- 3 łyżki cukru
Wszystkie składniki zagotować. Zdjąć z gazu i dodać 1 szklankę octu. Przestudzić, a następnie zalać klopsiki.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz