piątek, 21 sierpnia 2015

Ciasto czekoladowo-wiśniowe


Mój mąż miała urodziny i aby zaspokoić podniebienia gości postanowiłam zrobić coś nowego. Przepis jest mój własny i jak się okazało to bardzo dobry.
Biszkop przekładany jest masą czekoladową i dzemem wiśniowym, a najlepiej wiśniami w żelu.
Polecam.
Składniki na biszkopt:
8 jaj
1 szklanka cukru
1 szklanka mąki tortowej
2 łyżeczki proszku do pieczenia
2 łyżki budyniu śmietankowego

Jaja, cukier i szczyptę soli ubić na jednolitą gęstą masą. Następnie dodać powoli mieszając pozostałe składniki. Masę wylać na dużą blachę. Piec 15 minut w 200 stopniach, następnie zmniejszyć temperaturę do 150 stopni i piec jeszcze 15-18 minut.

Składniki na masę czekoladową:
0,5 listra śmietany 30%
2 łyżki cukru
4 łyżki słodkiego kakao
2 łyżki żelatyny

Śmietanę ubić z cukrem. Do ubitej śmietany dodać kakao i jeszcze chwilę miksować. Żelatynę rozpuścić w 0,5 szklanki gorącej wody. Przestudzić i dodać do śmietany.

Biszkopt przekroić, na pierwszą warstwę biszkoptu wyłożyć dżem wiśniowy, na dżem 3/4 masy czekoladowej. Masę przykryć biszkoptem i posmarować pozostawioną masą czekoladową. Na wierzch wylać galaretkę wiśniową zrobioną wg przepisu na opakowaniu.

Smacznego!

3 komentarze:

  1. I bardzo ładnie się wizualnie prezentuje. Twoją sałatkę z tuńczykiem wypróbowałam. Bardzo smaczna była.

    OdpowiedzUsuń
  2. Bardzo ładnie wygląda:))) na pewno pychotka:)

    OdpowiedzUsuń
  3. Znalazłam przepis na ciasto imieninowe. Ależ pięknie i smakowicie wygląda.

    OdpowiedzUsuń