sobota, 8 sierpnia 2015

Lody waniliowo-śmietankowe

Lato i upały dają się nam we znaki. Nie potrafię sobie wyobrazić aby w takie gorące dni nie rozkoszować się lodami. Uwielbiam śmietankowe i waniliowe - chociaż nie każdej firmy spełniają moje oczekiwania smakowe. W związku z tym, pokusiłam się o zrobienie własnych, domowych lodów. W necie znalazłam masę różnych przepisów, a że w każdym coś mi nie pasowało postanowiłam trochę poeksperymentować. I tak w rezultacie powstały lody, które spełniły oczekiwania moje i mojej rodziny. 

Składniki:
350 ml śmietany kremówki 36%
2 całe jajka
około 3/4 szklanki cukru 
1 cukier waniliowy

Śmietanę kremówkę ubijamy na sztywną masę. Żółtka z cukrem i cukrem waniliowym ubijamy na jednolitą masę, białka ubijamy na sztywno. Wszystko razem łączymy najlepiej mikserem. Całość wylać do pojemnika o pojemności 1 litra. Wstawić do zamrażalnika. Mrozić około 8 godzin. 
Smak i konsystencja nietuzinkowa. 
Jeżeli lubicie lody owocowe to gotowej masy można dodać zmiksowane owoce lub bakalie. Tylko od Was zależy jakie lody lubicie. 
Smacznego.

13 komentarzy:

  1. nigdy jeszcze sama lodów nie robiłam, ale zachęciłaś mnie :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Polecam. Robi się je bardzo szybko, szybko również znikają z pojemnika. Cenowo też nie wychodzą drogo. Pozdrawiam

      Usuń
  2. wypróbuję chętnie, bardzo apetycznie wyglądają!

    OdpowiedzUsuń
  3. heh, chętnie bym pochłonęła waniliowe lub śmietankowe lody domowej produkcji, tylko kilogramów przybywa z prędkością światła.Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Od jednej porcji kilograma nie przybędzie, a przecież w ak gorące lato jakoś trzeba sie chłodzić.

      Usuń
  4. Tak ladnie to opisalas, ze wydaje sie proste jak drut. ;) Moze by tak sie skusic?

    OdpowiedzUsuń
  5. siostra ma podobny przepis ale ja jakoś na surowe jajka w takie upały to jestem na nie
    ale lody są przepyszne :)

    OdpowiedzUsuń
  6. Kasiu, dzięki za wspaniały przepis- na pewno zrobię, ale jak podpowiadasz, z owocami ;) Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  7. Brzmi niezwykle smacznie, koniecznie muszę wypróbować.
    Szkoda że nie masz funkcji obserwatorów, łatwiej byłoby mi do Ciebie zaglądać, gdy dodasz nowy post :)
    Pozdrawiam :)

    OdpowiedzUsuń
  8. Do lodów można dodać zamiast cukru waniliowego kakao dla dzieci. Smak rewelacyjny.Polecam obserwacje na maila. Pozdrawiam.

    OdpowiedzUsuń