niedziela, 31 stycznia 2016

Pączki według przepisu mojej mamy

W związku ze zbliżającym się tłustym czwartkiem przedstawiam Wam pączki wg przepisu mojej mamy. Robi się szybko, a smakują wyśmienicie.




Składniki
1 kg mąki Babuni
4 całe jajka
1 cukier waniliowy
2 szklanki mleka
1/2 kostki masła
1/2 szklanki cukru
10 dkg drożdży

Mleko, cukier, masło podgrzewany. Co ciepłego mleka dodajemy drożdże i dobrze je rozrabiamy. Wszystkie składniki razem dobrze mieszamy. Jak już będzie jednolita masa to odstawiamy w ciepłe miejsce do wyrośnięcia. Ja postawiłam na garnku z ciepłą wodą, ciasto wyrosło w 20 minut. Następnie formujemy małe kulki. Z porcji przedstawione w opisie wyszło mi 31 pączków. Smażymy na głębokim oleju. Najpierw jedną stronę, jak będzie dobrze przyrumieniona przekładamy na drugą. Nakłuwamy szpikulcem, aby sprawdzić czy nie są w środku surowe. Wykładamy na papierową serwetkę, aby odsączyć tłuszcz. Polewamy lukrem.
SMACZNEGO.



2 komentarze: